Nowy przewoźnik na podtarnowskich liniach
Minęły już dwa tygodnie, odkąd zmienił się operator, który wykonuje połączenia autobusowe z gmin Tarnów i Pleśna do miasta. W sumie jest to 11 linii, których przebieg w większości pokrywa się z kursami, jakie realizowane były dotychczas przez prywatnego przewoźnika, a wcześniej przez tarnowskie MPK.
- Mieszkańcy zgłaszają różne sugestie i uwagi dotyczące rozkładu jazdy, ale – o dziwo – jest ich dużo mniej niż się tego spodziewaliśmy. W miarę możliwości korekty wprowadzane są na bieżąco, ale w niektórych przypadkach wymaga to większego zachodu i ustaleń z operatorem – przyznaje Sławomir Wojtasik, zastępca wójta gminy Tarnów.
Najwięcej interwencji dotyczyło kursu do Mościc. Mieszkańcy Zbylitowskiej Góry i Zgłobic, których dzieci uczęszczają do IV LO chcieliby, aby autobusy zatrzymywały się również w rejonie szkoły tak, jak funkcjonowało to dawniej.
- Sprawa została przedstawiona przewoźnikowi, trwają uzgodnienia. Są duże szanse na to, że uda się znaleźć rozwiązanie, które będzie po myśli mieszkańców – tłumaczy Grzegorz Kozioł, wójt gminy Tarnów.
Jak dodaje, dzięki zmianie operatora, udało się nie tylko utrzymać w większości dotychczasową siatkę połączeń za podobne pieniądze, pozostawiając – z drobnymi modyfikacjami – obowiązujące dotąd ceny biletów i dodatkowe ulgi, a dodatkowo mieszkańcy zyskali lepszą jakość. Większość autobusów jest już wymieniona na nowoczesne, w pełni klimatyzowane pojazdy, ale niebawem pojawią się kolejne, których nie zdążono jeszcze przystosować "wizerunkowo" do reszty taboru.
System sprzedaży biletów wymagał poprawki
Przez pierwszych 10 dni od wdrożenia nowej komunikacji nie były pobierane opłaty za przejazdy. Gdy „promocja” na start i wdrożenie nowych rozwiązań się skończyła, nie wszystko poszło, jak należy. Zdarzały się bowiem sytuacje, że nie można było kupić biletu poprzez aplikację iMKA lub naliczana była za niego wyższa kwota – 5 zł zamiast 4,50 zł, czyli taka, ile kosztuje bilet zakupiony u kierowcy.
- W sytuacji, kiedy coś nie zadziałało jak powinno, to wszystkie sprawy rozpatrywane są na korzyść pasażera. System jest na bieżąco modyfikowany, a tego typu błędy są eliminowane i już nie powinny się zdarzać – dodaje Grzegorz Kozioł, przepraszając jednocześnie za niedogodności.
Umowa z Kolejami Małopolskimi na obsługę autobusową podtarnowskich gmin zawarta została na półtora roku - do lutego 2025 r. Gmina Tarnów zapłaci za to 7,7 mln zł.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Najpiękniejszy ogród w regionie tarnowskim u progu lata wygląda baśniowo
- Obłoki srebrzyste nad Tarnowem. To wyjątkowe zjawisko na niebie
- Gdzie opalać się w Tarnowie i regionie? Zobaczcie najlepsze miejsca
- Tarnów na Instagramie wygląda przepięknie! Zobaczcie cudowne zdjęcia internautów
- Tarnów w latach 90. Aż trudno uwierzyć, że tak wyglądał!
- Wsi sielska, anielska. Oto 11 najmniejszych miejscowości regionu tarnowskiego
W sercu Tarnowa powstała "Katedralna Jadłodzielnia", żeby nie marnować żywności
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?