Miasto od kilku lat przygotowywało się do wprowadzenia takiego elektronicznego udogodnienia. W środę rozpoczęła się ostatnia faza projektu. W siedzibie urzędu przy ul. Nowej 4 ruszył Punkt Obsługi Klienta TKM, w którym każdy chętny może złożyć wniosek o wydanie karty.
Wystarczy własnoręcznie wypełnić druk i dołączyć fotografię (najlepiej w formie elektronicznej). Na kartę poczekamy maksymalnie miesiąc. W praktyce termin ten powinien być znacznie krótszy. - Pierwszą funkcjonalnością karty będzie bilet okresowy komunikacji miejskiej - mówi Janusz Różycki, dyrektor Wydziału Informatyzacji w UMT, główny architekt projektu.
W kawałku plastiku zakodowana zostanie informacja o rodzaju biletu okresowego oraz terminie jego ważności. Pracownicy Zarządu Komunikacji Miejskiej mają już urządzenia do ich kontrolowania w autobusach. W POK przy ul. Nowej można uzyskać informacje na temat kart, złożyć wniosek o jej wydanie. By "zapisać" okresowy bilet na karcie, pofatygować się trzeba do kasy biletowej ZKM przy ul. Krakowskiej. Jest ona od wczoraj także pomocniczym Punktem Obsługi Klienta. Tu można też składać wnioski o wydanie karty.
W kolejnych miesiącach uruchamiane będą kolejne funkcje dostępne dla użytkowników TKM. Niebawem ruszy też Platforma e-usług, czyli portal umożliwiający dostęp do usług świadczonych przez miejskie instytucje. Docelowo można będzie za jego pomocą zarezerwować bilet do kina, teatru albo zgłosić interwencję dotyczącą np. dziurawej ulicy.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?