Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tarnów, Ostrów. Rusza budowa nowego odcinka łącznika z A4 od mostu na Dunajcu do ronda przy węźle autostradowym

Paweł Chwał
Paweł Chwał
Most na Dunajcu jest już gotowy w 80 procentach. Trwa budowa łącznika po jednej i drugiej stronie przeprawy oraz karczowane jest międzywale rzeki
Most na Dunajcu jest już gotowy w 80 procentach. Trwa budowa łącznika po jednej i drugiej stronie przeprawy oraz karczowane jest międzywale rzeki Stanisław Siekierski
Rozpoczynają się prace po zachodniej stronie nowo budowanego mostu na Dunajcu w Ostrowie koło Tarnowa. Robotnicy przystępują tam do budowy nowej drogi, która połączy rondo obok węzła A4 w Wierzchosławicach z przeprawą, które stanowić będą łącznik autostradowy w kierunku Tarnowa.

Kiedy koniec utrudnień przy wjeździe do Tarnowa? Ulica Witosa wciąż jednokierunkowa

Do tej pory prace przy budowie łącznika autostradowego prowadzone były przede wszystkim na wschodnim, tarnowskim brzegu. Inwestycja w dużej mierze pokrywa się tu z ulicą Witosa, na której utrzymana została ciągłość ruchu w jednym kierunku. Przebudowywaną drogą kierowcy mogą dojechać do miasta, ale gdy chcą z niego wyjechać, muszą już korzystać z objazdu, który wyznaczony został biegnącą równolegle ulicą Dunajcową.

- Zgodnie z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu, przejazd w dwóch kierunkach na ulicy Witosa zostanie przywrócony na koniec maja – obiecuje Agnieszka Ćwiertniewicz, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

Jak wyjaśnia, na całym odcinku Witosa trwają w tym momencie roboty brukarskie, związane z budową chodników oraz montaż ekranów akustycznych. Na przełomie kwietnia i maja, w zależności od warunków pogodowych, zostanie położna warstwa ścieralna od początku rozbudowywanego odcinka do nowo budowanego ronda wraz z jego tarczą. Intensywne prace prowadzone są również na ostatnim odcinku Witosa – na dojeździe do mostu w Ostrowie.

- Na samym moście zaawansowanie prac wynosi w tym momencie około 80 procent. Układana jest hydroizolacja pod kapy chodnikowe, odbywa się montaż krawężników i desek gzymsowych – wylicza rzeczniczka ZDW.

Most nad Dunajcem pomiędzy Ostrowem i Kępą Bogumiłowicką to najważniejszy element nowego połączenia Tarnowa z autostradą A4. Będzie miał 813 metrów długości, a dzięki temu stanie się najdłuższym w Małopolsce i jednym z najdłuższych w kraju. Przeprawa stanowi najdroższy i jednocześnie najbardziej skomplikowany element całego projektu budowy łącznika autostradowego.

Połączą nowy most z rondem przy węźle autostradowym

Nowy łącznik autostradowy zdecydowanie usprawni przejazd od węzła w Wierzchosławicach do Mościc. W tym momencie kierowcy samochodów osobowych, którzy chcą dojechać do miasta, korzystają najczęściej ze skrótu drogą gminną w Ostrowie. Ciężarówki muszą jechać przez Wierzchosławice. Po wybudowaniu łącznika nie będzie już konieczności zjeżdżania na lokalne drogi.

O ile od strony Tarnowa prace były i są prowadzone, to na zachodnim brzegu rzeki dotąd niewiele się działo. To ma się zmienić w najbliższych dniach. Robotnicy przystępują bowiem do prac związanych z włączeniem nowej drogi do ronda na węźle autostradowym w Wierzchosławicach.

 

Oddanie całego łącznika do użytku, według zapewnień ZDW, planowane jest w tym roku.

W ostatnim czasie wykarczowane zostało z chaszczy i samosiejek całe międzywale Dunajca, nie tylko w rejonie budowanego mostu, ale również przy oddanej przed rokiem przeprawie "powiatowej" oraz obok mostu kolejowego.

Nowy blok komunalny w Tarnowie prawie gotowy. Kto w nim zamieszka?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na tarnow.naszemiasto.pl Nasze Miasto