Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tarnów: PKP zbuduje wiadukty i tunele. Powstaną nowe trasy w mieście

Andrzej Skórka
Wielkie zmiany czekają wiadukt przy ul. Gumniskiej. Przebudowany będzie dwukrotnie szerszy
Wielkie zmiany czekają wiadukt przy ul. Gumniskiej. Przebudowany będzie dwukrotnie szerszy Andrzej Skórka
Modernizacja linii kolejowej z Krakowa do Rzeszowa zaczyna nabierać impetu nie tylko na torowiskach. Na razie związane z tym w Tarnowie utrudnienia nie są duże, ale w przyszłym roku spotęgują problemy komunikacyjne. Za tę cenę miasto uzyska między innymi dwa zupełnie nowe obiekty inżynieryjne - wiadukt drogowy oraz przejazd pod torami.

Czytaj także:

W tej chwili kolejarze pracują na dwóch najmniejszych wiaduktach - przy ul. Wiadukt oraz Środkowej. Odnowią, przebudują lub wybudują od podstaw w sumie jeszcze 10 kolejnych. - Planowane roboty uczynią przejazd przez miasto bezkolizyjnym. Przebudowa powinna udrożnić płynność ruchu w Tarnowie i poprawić komunikację z nowymi terenami inwestycyjnymi - mówi Ryszard Ścigała, prezydent Tarnowa.

Negocjacje Tarnowskiego Zarządu Dróg Miejskich z koleją na temat zakresu prac trwały przez kilka ostatnich miesięcy. Według urzędników zakończyły się sukcesem. Za taki uznano fakt, iż na przebudowę miejskiej infrastruktury drogowej PKP wydadzą ponad 100 milionów złotych. Stanie się tak głównie za sprawą budowy nowych obiektów.

Dzisiejsze rogatki kolejowe na ul. Zbylitowskiej zastąpi blisko 300-metrowej długości wiadukt uliczny. Natomiast z ulicy Dąbrowskiego w kierunku alei Tarnowskich kierowcy pojadą pod torami, dzięki wybudowanemu tunelowi. Praktycznie wszystkie pozostałe wiadukty poprawią swoje parametry. W największym stopniu ten na ulicy Gumniskiej. Dziś ciasny, pomieści z czasem nie jedną, a dwie jezdnie. Podobnym zabiegom poddany zostanie niewielki dziś obiekt przy ulicy Warsztatowej.

Miasto zamierza efekty kolejarskiej przebudowy wykorzystywać w kolejnych latach. Kluczowy będzie przejazd pod torami na alei Tarnowskich. Bo miasto planuje już dobudowanie do tego miejsca połączenia Tuchowskiej i poprowadzenie nowej drogi aż do przebudowanego i poszerzonego wiaduktu na Gumniskiej i dalej dwupasmowej jezdni do skrzyżowania Lwowskiej, Słonecznej i Orkana. - Będzie to ważne połączenie omijające Okrężną, zmniejszające natężenie ruchu na Gumniskiej i Narutowicza - mówi Zdzisław Musiał, dyrektor TZDM.

Henryk Słomka-Narożański, wiceprezydent Tarnowa, zapowiada, że w przyszłym roku gotowy będzie projekt połączenia Tuchowskiej i aleją Tarnowskich. Planowanie i budowa kolejnych odcinków "wewnętrznej obwodnicy" miasta będzie dla miasta priorytetem. Pod warunkiem zdobycia zastrzyku funduszy unijnych na kosztowne nowe drogi.

- Większość budżetów w najbliższych latach będzie przeznaczana pod rozbudowę układu komunikacyjnego związanego z przebudową linii kolejowej - zapowiada wiceprezydent Słomka-Narożański.

Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię najpiękniejszych kandydatek!

Academy(c) Awards. Plebiscyt na najlepszy akademik Krakowa!

Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Tarnowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zamów newsletter!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tarnow.naszemiasto.pl Nasze Miasto