Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tarnów już wie, jak promować miasto

Andrzej Skórka
Stowarzyszenia i fundacje pomogą promować Tarnów. Z miejskiej kasy rozdysponowano na ten cel ponad sto tysięcy złotych. Najbardziej oryginalny pomysł to rozsławianie marki Tarnowa w świecie poprzez sylwetkę genialnego wynalazcy Jana Szczepanika.

Dofinansowanie w kwocie 35,5 tys. zł to najwyższa z sum, jakie miasto przekazuje organizacjom pozarządowym na promocję Tarnowa. Fundacja im. Jana Szczepanika wykorzysta pieniądze na program "Genialne urodziny - Tarnów gra ze Szczepanikiem". Partnerem projektu będzie m.in. warszawskie muzeum techniki oraz telewizja.

Wynalazca, który ostatnich ponad 20 lat życia spędził w Tarnowie, opatentował urządzenie do przesyłania ruchomego obrazu i dźwięku na odległość, opracował również system filmu barwnego. - Jan Szczepanik może być idolem dla młodych. Był wybitną postacią swoich czasów - podkreśla Maria Zawada-Bilik, szefowa Wydziału Marki Miasta w UMT.

Z podobnej puli miejskich pieniędzy jak fundacja, skorzysta stowarzyszenie artystyczne Art Contest, organizując piątą już edycję festiwalu International Jazz Contest. Z kolei Tarnowska Organizacja Turystyczna (dotacja ponad 16 tys. zł) zamierza promować Tarnów przez perspektywę winnic w regionie oraz wytwarzanych tu win. Pieniądze trafią też m.in. do tarnowskiego oddziału PTTK, Związku Polskich Artystów Plastyków i PCK.

Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Tarnowa. Zapisz się do newslettera!

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tarnow.naszemiasto.pl Nasze Miasto