W budynku dworca zdecydowanie przybyło powierzchni handlowej. Na sklepiki, restauracje, biura podróży i punkty usługowe zaadaptowano m.in. niewykorzystywane dotąd piwnice. - Część zachodnia dworca to niemal lustrzane odbicie wyremontowanej już części wschodniej. Nie ma tylko windy - mówi Waldemar Grzyb z PKP.
Nad ogromnym holem, który przed remontem zajmowała restauracja Secesja i delikatesy, wybudowana została antresola. To dodatkowe miejsce na restaurację. - Remont kosztował nas miliony. Grzechem byłoby nie wykorzystać tych ogromnych przestrzeni, aby czerpać zysk z ich wynajmu i tym samym odzyskiwać pieniądze włożone w przebudowę dworca - przyznaje dyrektor Grzyb.
Do zrobienia zostało już niedużo. Na posadzkach i ścianach układane są płytki, osadzane są drzwi i wykończenia, niedługo zaczną się wprowadzać najemcy.
- Największa rywalizacja toczyła się o okolice holu głównego. Tam już nie mamy powierzchni do zagospodarowania. W pozostałej części budynku są jeszcze wolne pomieszczenia - usłyszeliśmy w administracji dworca. Jednocześnie zaawansowane prace trwają na zewnątrz, m.in. przy elewacji budynku, głównym wejściu oraz na placu przydworcowym. Układana jest m.in. kostka brukowa, sprowadzona specjalnie z Włoch, która swoim wyglądem nawiązywać ma do bruku, który położono tutaj sto lat temu, gdy oddawano nowy dworzec.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?