Super motocykle dla policjantów w woj. śląskim. To maszyny BMW, osiągające ponad 200 km/h
Zakup motocykli zrealizowany był ze środków Funduszu Spójności w ramach projektu "Bezpieczniej na drogach-motocykle dla służby ruchu drogowego" z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zakup motocykli usprawni służbę policjantów ruchu drogowego. Każdy nowy jednoślad ma pojemność 1250 cm3 i moc 136 KM. Pojazdy, ze względu na swą wielkość i zwrotność, mogą być użytkowane wszędzie tam, gdzie panuje duże natężenie ruchu oraz tam, gdzie radiowóz nie jest w stanie dojechać. Patrole motocyklowe mogą również sprawnie nadzorować ruch drogowy oraz wykonywać inne czynności służbowe, związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na drogach i zabezpieczaniem imprez. Zakup sprzętu współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach projektu pn. „Bezpieczniej na drogach-motocykle dla służby ruchu drogowego” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Koszt jednej maszyny to blisko 128 tysięcy złotych.
Gdzie trafiły motocykle? Po 2 motocykle trafiły już do funkcjonariuszy Wydziału Ruchu Drogowego komend w:
- Katowicach
- Częstochowie
- Sosnowcu
Wkrótce śląska drogówka dysponować będzie 40-stoma nowymi maszynami, co w połączeniu z użytkowanymi obecnie motocyklami da w sumie 91 służbowych jednośladów.
BMW R1250RT - Dane techniczne
Silnik
Chłodzony powietrzem/wodą dwucylindrowy, czterosuwowy silnik Boxer z dwoma górnymi wałkami rozrządu napędzanymi kołem zębatym walcowym, z wałkiem wyrównawczym i układem zmiennych faz rozrządu BMW ShiftCam.
Pojemność skokowa
1254 cm3
Moc
100 kW (136 KM) przy 7750 obr./min
Moment obrotowy
143 Nm przy 6250 obr./min
Prędkość maksymalna
ponad 200 km/h
Zużycie paliwa
deklarowana – 4,75 l / 100 km (podczas testu 5,5 l)
Sprzęgło
Sprzęgło mokre z funkcją Anti-Hopping, uruchamiane hydraulicznie
Skrzynia biegów
Sześciostopniowa kłowa skrzynia biegów z uzębieniem skośnym
Napęd
Wał Kardana
Zawieszenie/hamulce
Rama Koncepcja ramy dwuczęściowej złożonej z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik samonośny
Ugięcie sprężyny z przodu / z tyłu
120 mm / 136 mm
Rozstaw osi
1485 mm
Kąt głowicy skrętnej
64,1°
Koła
Koła z odlewu aluminium
Opona przednia
120/70 ZR 17
Opona tylna
180/55 ZR 17
Hamulec przedni
Podwójny hamulec tarczowy, pływające tarcze hamulcowe, średnica 320 mm,
4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe
Hamulec tylny
Hamulec jednotarczowy, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający
BMW Motorrad Full Integral ABS Pro (w pełni zintegrowana funkcja hamowania, zoptymalizowana pod kątem pochylenia)
Pojemność użytkowa zbiornika
25 l (rezerwa ok. 4 l)
Długość
2222 mm
Masa własna (gotowy do jazdy)
279 kg
Dopuszczalna masa całkowita
505 kg
Ładowność (w wersji seryjnej)
226 kg
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?