FLESZ - Będzie mniej wypadków na drogach?
Remont drogi Siepietnica-Lubaszowa to konieczność
Starania o przebudowę trasy łączącej drogę wojewódzką na 977 z krajową 28 trwają już od kilku lat. Wstępem do zawartego w piątek (26 lutego) porozumienia było spotkanie samorządowców z Małopolski i Podkarpacia, zorganizowane dwa lata temu w Szerzynach.
- Wtedy niektórzy nie dowierzali przedstawianym wówczas planom modernizacji drogi. Mówili wręcz, że jest to nierealne. Upór jednak opłacił się i teraz udało się postawić znaczący krok do tego, aby ta wyczekiwana przebudowa wreszcie się rozpoczęła – mówi Grzegorz Gotfryd, wójt gminy Szerzyny.
Droga Siepietnica-Lubaszowa to jedna z najbardziej zatłoczonych tras na południu powiatu, z której korzystają nie tylko mieszkańcy okolicznych miejscowości, ale również wielu kierowców jeździ tędy tranzytem. Jest to bowiem wygodny skrót w kierunku Jasła i dalej, do granicy ze Słowacją.
- Dwa lata temu przeprowadzone badania natężenia ruchu wykazały, że w ciągu doby przejeżdża nią ponad 3200 pojazdów, czyli o ponad 400 więcej niż biegnącą równolegle drogą wojewódzką nr 980 przez Rzepiennik Strzyżewski – zauważa Grzegorz Gotfryd.
Drogą odbywały się m.in. zawieszone obecnie kursy Voyagera – z Gorlic, przez Biecz i Tarnów do Krakowa, korzysta z niej również wielu przedsiębiorców z branży drzewnej, których liczne zakłady znajdują się w gminie Szerzyny. Wójt przyznaje, że ewentualna przebudowa drogi i zwiększenie jej parametrów mogłaby być wstępem do tego, aby w przyszłości zyskała ona rangę trasy wojewódzkiej.
Jedną ze stron zawartego w piątek porozumienia jest zresztą samorząd małopolski. Województwo przekaże na przygotowanie projektu 500 tysięcy złotych. Pozostałymi kosztami podzielą się powiat tarnowski oraz gminy: Tuchów, Rzepiennik i Szerzyny, które dołożą w sumie 800 tysięcy złotych.
Jaki będzie zakres prac?
Małopolski odcinek drogi mierzy 22 km, podkarpacki – ponad 6 km. Na początek przebudowa prowadzona ma być na terenach poza zabudowanymi centrami i objąć większą część trasy.
- Docelowo zwiększona ma zostać szerokość jezdni. Z 5,5-6 metrów obecnie do 7 metrów. Wzdłuż drogi wykonany ma zostać chodnik ze ścieżką rowerową oraz zamontowane ma zostać oświetlenie – wylicza Stanisław Pyzdek z Powiatowego Zarządu Dróg, który będzie liderem projektu.
Najdroższym elementem przedsięwzięcia będzie przebudowa mostu w Olszynach oraz kilku przepustów, a także stabilizacja osuwisk w Jodłówce Tuchowskiej. Wcześniej udało się już przebudować mosty na Białej w Lubaszowej, a także mniejsze obiekty mostowe w Szerzynach i Ołpinach.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Najpiękniejsza krakowianka jest z Tarnowa. Karina Mastalerz półfinalistką Miss Polski
- Tak wyglądał i tym żył Tarnów 10 lat temu [ZDJĘCIA]
- Google Street View w miasteczkach pod Tarnowem. Kogo przyłapały kamery? [ZDJĘCIA]
- TOP 10 imion najchętniej wybieranych dla chłopców w Tarnowie w 2020 roku
- Wielkie otwarcia nowych sklepów w Tarnowie w czasach PRL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?