Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Siepietnica-Lubaszowa. Przebudują ważną drogę, łączącą Małopolskę i Podkarpacie. Jest porozumienie samorządowców, będzie projekt

Paweł Chwał
Paweł Chwał
Projekt przebudowy drogi powiatowej Siepietnica-Lubaszowa ma być gotowy w tym roku
Projekt przebudowy drogi powiatowej Siepietnica-Lubaszowa ma być gotowy w tym roku Paweł Chwał
Jeszcze w tym miesiącu ogłoszony ma zostać przetarg na projekt przebudowy drogi powiatowej Siepietnica-Lubaszowa, która przebiega między innymi przez trzy podtarnowskie gminy:Tuchów, Rzepiennik Strzyżewski oraz Szerzyny. W planach jest poszerzenie jezdni, budowę chodnika oraz podniesienie nośności drogi. Codziennie pokonuje ją kilka tysięcy pojazdów.

FLESZ - Będzie mniej wypadków na drogach?

Remont drogi Siepietnica-Lubaszowa to konieczność

Starania o przebudowę trasy łączącej drogę wojewódzką na 977 z krajową 28 trwają już od kilku lat. Wstępem do zawartego w piątek (26 lutego) porozumienia było spotkanie samorządowców z Małopolski i Podkarpacia, zorganizowane dwa lata temu w Szerzynach.

- Wtedy niektórzy nie dowierzali przedstawianym wówczas planom modernizacji drogi. Mówili wręcz, że jest to nierealne. Upór jednak opłacił się i teraz udało się postawić znaczący krok do tego, aby ta wyczekiwana przebudowa wreszcie się rozpoczęła – mówi Grzegorz Gotfryd, wójt gminy Szerzyny.

Droga Siepietnica-Lubaszowa to jedna z najbardziej zatłoczonych tras na południu powiatu, z której korzystają nie tylko mieszkańcy okolicznych miejscowości, ale również wielu kierowców jeździ tędy tranzytem. Jest to bowiem wygodny skrót w kierunku Jasła i dalej, do granicy ze Słowacją.

- Dwa lata temu przeprowadzone badania natężenia ruchu wykazały, że w ciągu doby przejeżdża nią ponad 3200 pojazdów, czyli o ponad 400 więcej niż biegnącą równolegle drogą wojewódzką nr 980 przez Rzepiennik Strzyżewski – zauważa Grzegorz Gotfryd.

Drogą odbywały się m.in. zawieszone obecnie kursy Voyagera – z Gorlic, przez Biecz i Tarnów do Krakowa, korzysta z niej również wielu przedsiębiorców z branży drzewnej, których liczne zakłady znajdują się w gminie Szerzyny. Wójt przyznaje, że ewentualna przebudowa drogi i zwiększenie jej parametrów mogłaby być wstępem do tego, aby w przyszłości zyskała ona rangę trasy wojewódzkiej.

Jedną ze stron zawartego w piątek porozumienia jest zresztą samorząd małopolski. Województwo przekaże na przygotowanie projektu 500 tysięcy złotych. Pozostałymi kosztami podzielą się powiat tarnowski oraz gminy: Tuchów, Rzepiennik i Szerzyny, które dołożą w sumie 800 tysięcy złotych.

Jaki będzie zakres prac?

Małopolski odcinek drogi mierzy 22 km, podkarpacki – ponad 6 km. Na początek przebudowa prowadzona ma być na terenach poza zabudowanymi centrami i objąć większą część trasy.

- Docelowo zwiększona ma zostać szerokość jezdni. Z 5,5-6 metrów obecnie do 7 metrów. Wzdłuż drogi wykonany ma zostać chodnik ze ścieżką rowerową oraz zamontowane ma zostać oświetlenie – wylicza Stanisław Pyzdek z Powiatowego Zarządu Dróg, który będzie liderem projektu.

Najdroższym elementem przedsięwzięcia będzie przebudowa mostu w Olszynach oraz kilku przepustów, a także stabilizacja osuwisk w Jodłówce Tuchowskiej. Wcześniej udało się już przebudować mosty na Białej w Lubaszowej, a także mniejsze obiekty mostowe w Szerzynach i Ołpinach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na tarnow.naszemiasto.pl Nasze Miasto