Największy samolot na świecie latał dla zakładu z Brzeska! Antonow An-225 dostarczył ładunki dla Canpacku prosto z Chin [ZDJĘCIA]

OPRAC.:
Robert Gąsiorek
Robert Gąsiorek
Największy samolot świata na usługach zakładu z Brzeska! Antonow An-225 przeprowadził już dwa transporty aluminium z Chin dla firmy Canpack z Brzeska
Największy samolot świata na usługach zakładu z Brzeska! Antonow An-225 przeprowadził już dwa transporty aluminium z Chin dla firmy Canpack z Brzeska Zbigniew Stańczyk, Gebrüder Weiss, Krzysztof Kapica
Udostępnij:
Ogromne zainteresowanie wzbudziło w ostatnich dniach lądowanie samolotu Antonow An-225 na lotnisku w podrzeszowskiej Jasionce. Okazało się, że największy samolot transportowy na świecie dostarczył tam materiał, który trafiły do zakładu firmy Canpack w Brzesku.

Zobacz moment przylotu Antonowa An-225 na lotnisko w Jasionce

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

FLESZ - Morsowanie dla każdego?

Gigantyczny samolot An-225 Mrija na usługach zakładu z Brzeska

Antonow An-225 Mrija dwukrotnie lądował w ostatnim czasie na lotnisku w Jasionce. Największy samolot świata transportował ładunek z chińskiego portu lotniczego w Tijanin. Jednorazowo na pokładzie przewoził 150 ton aluminiowych odlewów. Obydwa ładunki trafiły do firmy Canpack w Brzesku, w której produkowane są puszki do napojów.

- Aluminium, które zostało dostarczone w tym transporcie zostanie wykorzystane do produkcji wieczek na puszki. Były już dwa tego typu transporty, niewykluczone są kolejne - mówi w rozmowie z "Gazetą Krakowską" Marta Kopcik z firmy Canpack S.A.

Skomplikowana operacja logistyczna z największym samolotem świata

Przy dostawie materiałów z Chin największym transportowcem na świecie, Canpack współpracował z firmą logistyczną Gebrüder Weiss. W sumie podczas jednego transportu na pokładzie samolotu przewieziono około 150 ton aluminiowych odlewów.

- Mimo, że loty czarterowe są stałym elementem naszych usług lotniczych, obsługa przewozu towarów samolotem cargo tej wielkości była dla nas czymś wyjątkowym. Nasi menedżerowie frachtu lotniczego w Polsce i Chinach byli w stanie doskonale zorganizować cały łańcuch dostaw między producentem, a odbiorcą w bardzo krótkim czasie i w trudnych warunkach pandemii - zaznacza Stanisław Rościszewski z firmy logistycznej Gebrüder Weiss.

Po rozładowaniu towaru na lotnisku w Jasionce, trafił on później tirami do zakładu produkcyjnego w Brzesku, gdzie oprócz puszek produkowane są także inne opakowania dla przemysłu żywnościowego i chemicznego.

Obecnie Grupa Canpack to wiodący producent branży opakowań metalowych w Europie, umacniający też swoją pozycję na rynkach Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Moce przerobowe firmy pozwalają na wyprodukowanie 25 miliardów puszek napojowych i miliarda opakowań dla przemysłu spożywczego i chemicznego. Firma swój zakład prowadzi także w Tarnowie, gdzie produkowane są zamknięcia do butelek.

Antonow An-225 uchwycony nad Tarnowem w piątek (29 października) ok. godz. 13.30 w drodze do Kazachstanu

Tarnów. Z Góry św. Marcina udało się sfotografować największ...

ANtonov An-225 to największy samolot na świecie

Antonow An-225 Mrija, który przywiózł materiał dla brzeskiego zakładu to sześciosilnikowy samolot transportowy. Jest to największy obecnie używany i najcięższy w historii samolot. Powstał tylko jeden egzemplarz. Maszyna została zaprojektowana, aby przenosiła wahadłowiec kosmiczny Buran oraz części rakiety Energia, jednak z uwagi na zaniechanie programu Buran, nie używano go dłużej w tym celu. An-225 Mrija od 20 lat jest używany komercyjnie przez ukraińskie linie Antonov Airlines do przenoszenia bardzo ciężkich ładunków.

Parametry samolotu An-225:

  • Długość: 84 metry
  • Wysokość: ponad 18 metrów
  • Rozpiętość skrzydeł: ponad 88 metrów
  • Ilość silników: 6
  • Prędkość maksymalna: 850 km/h
  • Ładowność: ok. 250 ton
  • Spalanie: ok. 18 ton paliwa/godzinę lotu.

Lotnisko i infrastruktura w Jasionce są przystosowane do przyjmowania największych statków powietrznych świata. Wielokrotnie wcześniej obsługiwało także ogromne Antonowy, ale typu 124, tzw. Rusłany. Gościło też inne szerokokadłubowe samoloty.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie