FLESZ - Koronawirus. Rząd zaostrzył kwarantannę
W okresie epidemii autobusy tarnowskiej komunikacji miejskiej świecą pustkami. Pojazdy na wielu liniach przewożą jedynie pojedynczych pasażerów.
- Analizujemy sprzedawane bilety elektroniczne. I na podstawie tego można stwierdzić, że radykalnie spadło napełnienie autobusów. Na niektórych liniach autobusowych jeździ o 80 procent mniej pasażerów niż przed epidemią - przyznaje Artur Michałek, dyrektor ZDiK.
Z komunikacji miejskiej przestało korzystać również większość osób, które kupiły bilety okresowe. To głównie uczniowie tarnowskich szkół, a także pracownicy, których zakłady pracy zostały zamknięte lub pracę mogą wykonywać ze swoich domów. ZDiK zdecydował więc, że mieszkańcy mogą odzyskać pieniądze za niewykorzystane bilety okresowe.
Urzędnicy będą przyjmować wnioski w tej sprawie drogą korespondencyjną. - W sytuacji, gdy mamy zagrożenie koronawirusem, nie ma możliwości osobistego kontaktu z pracownikiem. Dlatego wybraliśmy formę bezpieczną zarówno dla mieszkańców, jak i urzędników Zarządu Dróg i Komunikacji - twierdzi Michałek.
Nie znaczy to wcale, że pasażerowie załatwia wszystko bez wychodzenia z domu. Okazuje się bowiem, że zwroty biletów zapisanych na Tarnowskiej Karcie Miejskiej realizowane będą pod warunkiem, że karta wraz z wnioskiem przesłane zostaną do ZDiK-u za pośrednictwem... poczty. - Jest potrzeba bezpośredniego zwrotu karty z tego tytułu, że musimy ten bilet okresowy wygasić na samej karcie, na której jest zakodowany ten bilet. Zdalnie się tego nie da zrobić - wyjaśnia Artur Michałek.
Wniosek do dyrektora ZDiK-u zawierający kartę, uzasadnienie przyczyny zwrotu, dane do korespondencji oraz informację o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze, wysłać należy listem poleconym na adres: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie, ul. Bernardyńska 24, 33-100 Tarnów, z dopiskiem Tarnowska Karta Miejska.
- Po wpłynięciu takiego wniosku niezwłocznie będziemy rozstrzygać tę kwestię, dokonując zwrotu. Kartę miejską będziemy później odsyłać do mieszkańców - zaznacza dyrektor ZDiK.
Wspieramy Lokalny Biznes!
Niewiele różni się sytuacja posiadaczy biletów okresowych w wersji elektronicznej, zakupionych przez aplikacje mobilne zbiletem.pl, Mobilet. Oni również powinni przesłać do dyrektora ZDiK-u wniosek zawierający uzasadnienie przyczyny zwrotu, dane do korespondencji, numer biletu zakupionego w aplikacji oraz okres ważności biletu. List polecony do Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie należy uzupełnić dopiskiem "bilet mobilny". Zwrot pieniędzy zostanie dokonany na konto bankowe, z którego dokonana była płatność
ZDiK nie zwraca pieniędzy za okres od początku wprowadzonego w kraju stanu epidemii, a za okres od daty wpływu listu poleconego do siedziby ZDiK.
Urzędnicy spodziewają się, że spora liczba pasażerów skorzysta z możliwości odzyskania pieniędzy za niewykorzystane bilety, a straty z powodu mniejszej liczby pasażerów i sprzedanych biletów znacząco wpłyną na dochody z miejskiej komunikacji.
- Miesięcznie ze sprzedaży wszystkich biletów do miejskiego budżetu wpływało średnio 800 tysięcy złotych. Około 28 procent biletów stanowiły właśnie bilety okresowe - przyznaje Wiesław Kozioł z Działu Organizacji Transportu Publicznego ZDiK.
Formularze, które należy przesłać do ZDIK są dostępne na stronie internetowej Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?