Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tego na pewno nie wiecie o polskiej w blogosferze

redakcja
Vlogerzy tworzący Abstrachuje TV podczas Orange Video Fest By Life Tube w Warszawie.
Vlogerzy tworzący Abstrachuje TV podczas Orange Video Fest By Life Tube w Warszawie. SZYMON STARNAWSKI / POLSKAPRESSE
Zastanawialiście się kiedyś, ilu internautów obejmuje swoim zasięgiem blogosfera? Tego, i wiele innych rzeczy, dowiecie się z tego artykułu.

31 sierpnia obchodzimy Dzień Blogów. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was zestaw ciekawostek o polskiej blogosferze. O tych cyfrach z pewnością nie mieliście pojęcia!

25 proc. badanych blogerów uważa blogi i vlogi za pełnoprawne i zaufane źródło informacji zakupowej.

56 proc. internautów twierdzi, że napotyka na treści zamieszczane na blogach lub vlogach. Natomiast 45 proc. twierdzi, że czyta lub ogląda je regularnie.

70 proc. internautów żałowałoby, gdyby blogi i vlogi zniknęły.

Blogosfera swoim zasięgiem obejmuje 11 mln internautów. 8,5 mln deklaruje, że regularnie odwiedza blogi i vlogi.

52 proc. badanych internautów uważa, że blogi w ich życiu pełnią funkcję informacyjną. Blogi uczą 37 proc. internautów. Blogosfera także bawi - 33 proc., przedstawia inny punkt widzenia - 34 proc. buduje świadomość - 30 proc. oraz wspomaga decyzje zakupowe - 29 proc.

Ten artykuł należy do serwisu Hallo - rozrywkowej części portali naszemiasto.pl. Kliknij i sprawdź!

Efektem kontaktu internautów z blogami i vlogami są zwykle trzy aktywności. Chodzi tu m.in. o poszukiwanie dodatkowych informacji o marce czy zainteresowanie się poruszonym tematem.

33 proc. internautów śledzących blogi lub vlogi stwierdziło, że pod wpływem informacji tam zamieszczonych kupiło konkretny produkt. Natomiast 32 proc. badanych zrezygnowało z zakupu pod wpływem kontaktu z blogiem/vlogiem. W przypadku stałych odbiorców blogów i vlogów wskazania te są jeszcze wyższe. 53 proc. przyznało, że kupiło coś pod wpływem informacji zamieszczonej na blogu, a 52 proc. zrezygnowało z zakupu.

W grupie oglądającej vlogi przeważają ludzie młodzi. Natomiast grupa nastolatków w wieku od 15 do 18 lat dosyć równomiernie rozkłada swój czas pomiędzy blogi (33 proc.) a vlogi (27 proc.). Starsi wolą czytanie od oglądania – w grupie wiekowej 55+ 21 proc. respondentów wskazało, że czyta blogi, a zaledwie 3 proc., że ogląda vlogi.

Dane, które przytaczamy w tym artykule pochodzą z raportu przygotowanego przez Polskiego Stowarzyszenia Blogerów i Vlogerów (PSBV).

Zobacz też: Łukasz Jakóbiak: Pojawianie się w mediach w pewnym stopniu leczy kompleksy

Źródło: Duży w Maluchu/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto