Projekt „ProgramujeMY tarnowski” obejmuje trzy etapy. W pierwszym z nich nauczyciele nauczania wczesnoszkolnego uczestniczą w szkoleniach obejmujących warsztaty z zakresu podnoszenia kompetencji cyfrowych oraz zagadnienia z podstaw programowania. W ich trakcie nauczyciele, w maksymalnie 12-osobowych grupach, poznają zagadnienia z obszaru kompetencji cyfrowych i medialnych, a także programowania oraz nauczania programowania w edukacji wczesnoszkolnej.
Nauczyciele zapoznają się również ze scenariuszami zajęć warsztatowych z programowania i budowania robotów dla uczniów klas 1-3 oraz platformą e-learningową projektu. Ponadto są wyposażani w gotowe scenariusze zajęć oraz tablety, które będą wykorzystywać podczas lekcji.
W drugim etapie projektu przeprowadzą w swoich szkołach cykl 14 dwugodzinnych zajęć edukacyjnych. Będzie to dla nich czas, aby przetestować poznane metody nauczania i nabyte w ramach projektu umiejętności. Uczniowie rozpoczną natomiast swoją przygodę z budowaniem robotów i ich programowaniem z wykorzystaniem dwóch różnych języków programowania (Lego Mindstorms oraz Scratch). Zajęcia te pomogą rozwinąć w nich dodatkowo umiejętności pracy zespołowej, komunikacji czy intuicyjnego rozwiązywania problemów. Na potrzeby drugiego etapu szkolenia szkoły zostaną wyposażone w zestawy klocków We Do 2.0. Te pozostaną własnością szkoły i będą służyły do prowadzenia zajęć z programowania z kolejnymi rocznikami.
Na finał projektu uczniowie wezmą udział w „Zlocie młodych programistów”, w ramach którego poznają zasady programowania nowoczesnych mobilnych robotów edukacyjnych, a nauczyciele przez kolejne sześć miesięcy będą mogli korzystać ze wsparcia metodycznego trenerów. Projekt koordynuje fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
WIDEO: Dlaczego warto biegać? Oto dziesięć powodów
ZOBACZ KONIECZNIE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?