Budowa trasy utknęła w lipcu ub.r. Z powodu olbrzymich opóźnień GDDKiA zerwała umowę z pierwotnym wykonawcą. Zaawansowanie robót oceniane jest na 48 proc.
Kto przejmie zadanie? Do przetargu stanęła jedna firma oraz dwa konsorcja. Wczoraj w Rzeszowie otwarto ich oferty. Za najniższą cenę budowę deklaruje sfinalizować konsorcjum, na czele którego stoi firma Heilit Woerner Budowlana sp. z o.o. Podaje kwotę 981 mln zł.
- Oferta ta jest o ponad 140 mln zł niższa od kwoty wynikającej z kosztorysu inwestorskiego - przyznają drogowcy. Najwyższa cena w przetargu to 1,27 mld zł od konsorcjum, którego liderem jest Salini Polska sp. z o.o. Na decyzję trzeba będzie poczekać kilka tygodni. GDDKiA weryfikuje teraz oferty pod kątem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.
Odcinek autostrady Tarnów - Dębica liczy blisko 35 kilometrów. Zwycięzca przetargu ma go oddać do użytku w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy. Wcześniej, bo w pół roku, gotowy ma być węzeł Dębica - Pustynia.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
**"Gazeta Krakowska" na Twitterze i
**
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?